torstai 9. huhtikuuta 2020

Karanteenissa on kivempaa... Vauhdikasta pääsiäistä kaikille!

Ai mitä kuuluu? No, paskaakos tässä. Tänään alkoi neljän päivän pääsiäisloma, ja olisi tarkoituksena ottaa kaikki ilo irti näistä neljästä vapaapäivästä.

Ajattelin tehdä jotain sellaista, mitä en olekaan vähän aikaan tehnyt: käydä suihkussa! Tässä, kun on tehnyt etätöitä, ei ole pahemmin muistanut suihkussa välillä käydä. Kuka sitä nyt tänne tulee minun kainaloitani haistelemaan? Ei tasan kukaan. Voi olla vaihteeksi hyvin eksoottinen kokemus tuntea lämpimän veden valuvan alastonta ihoa pitkin.


Kuva: Annca, Pixabay

Mietin myös niinkin suurta irtiottoa tästä harmaasta arjesta kuin kaupassa käyntiä. Foodoran kotiinkuljetukset ovat kyllä kivoja ja käteviä, en minä sitä sano, mutta vaihtelu virkistää. Pitää vain varjella tarkoin näitä etätyön aikana kertyneitä koronakiloja ja kävellä hitaasti kauppaan ja takaisin ettei vain pääse laihtumaan. Näiden kilojen kerryttäminen on maksanut minulle paljon rahaa ja niitä on kallis ylläpitää. Ei olisi kovinkaan hyvä, jos ne pääsisivät yhtäkkiä häviämään.

Sohva-aktiviteetteja olen kehittänyt useita erilaisia pääsiäistä varten. Ihan ensimmäiseksi ajattelin kaivaa napaani. Kun kaikki napanöyhtä on kaivettu ulos, voinkin siirtyä kaivamaan nenääni. Ja kun sieltäkään ei tule enää mitään kaivettavaa, voinkin siirtyä kaivamaan... No, kuvitelkaa itse loput. Sieltä ei tavara sitten pääsekään loppumaan ihan heti, kun sitä aivoista asti tulee. 


Kuva: Wokandapix, Pixabay

Minua on pitkään vaivannut se, kuinka monta lautaa minulla on olohuoneen lattiassa. Nyt pitkinä pääsiäisen pyhinä minulla on aikaa selvittää tämä asia ja laskea kaikki ne laudat, mitkä minulla olohuoneessa on. Eipähän sekään vaivaa enää sen jälkeen. Onneksi on aikaa paneutua kunnolla tähänkin asiaan.

Ja sen jälkeen, kun lattialautojen määrä on selvitetty, voinkin ryhtyä laskemaan, kuinka monta karvaa minulla on ruumiissani. Siinä kuluu aika mukavasti, kun näin tärkeää ja tarpeellista asiaa lähtee tutkimaan.

Minulle olisi lukematon määrä lukemattomia kirjoja, mutta kuka sitä nyt haluaisi lomansa käyttää itsensä sivistämiseen? Voisi vaikka vahingossa oppia jotain, ja sitähän nyt ei kukaan halua!


Kuva: Alexas photos, Pixabay

Että tällaiset suunnitelmat minulla pääsiäiseksi. Millaiset sinulla on?

Kuka sitä nyt museoita, kahviloita, baareja ja kavereita kaipaisi, kun kotoa löytyy näin paljon kaikkea kivaa ja mielekästä tekemistä? En minä ainakaan kaipaa! Paljon mukavampaa olla ihan ypöyksin kotona ja levittää valmiiksi jo suurta hanuriaan kuin mennä johonkin ihmisiä täynnä olevaan yleisötapahtumaan. Kuten vaikka konserttiin, mihin minulla oli liput jo valmiina. Onneksi se peruuntui. Saanpahan konsertin sijaan laskea säärikarvojani ja kaivaa napaani.

PS. Miksi minulla on pelkkiä munakuvia eikä kuvia söpöistä pääsiäispupuista? Mietipä sitä.


Kuva: Dean van der Linde, Pixabay



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti