perjantai 28. heinäkuuta 2017

Laiska töitään luettelee

Koko kesän olen yrittänyt kokea onnistumisen iloa pienistä asioista. Välillä onnistun, yleensä en. Tänään sain taas kokea onnistumisen iloa. Ja vaikka vanhan sanonnan mukaan vain laiskat ihmiset luettelevat aikaansaannoksiaan, niin laiskan leiman uhalla aion luetella niitä. Ihan vain siksi, koska olen onnistunut, ja olen iloinen siitä.

Heräsin kahdeltatoista, mikä on unirytmiini nähden suhteellisen aikaisin. Yritän ottaa unilääkkeen joka ilta vähän aikaisemmin, että minulla olisi edes pikkarainen mahdollisuus päästä ensimmäisenä työpäivänä seitsemältä ylös sängystä. Heräämisen jälkeen nämä perinteiset joka-aamuiset toimet, eli päivän lääkeannos kurkusta alas, jotta saan silmäni auki, sekä koira ulos. Lenkki koiran kanssa jäi lyhyeksi, sillä ulkona on polttavan kuuma ja tukahduttava ilma, eikä meidän lapinkoiramme superkarvoineen viihdy ulkona kuumalla ilmalla.

Kun pääsimme sisälle, laitoin koiralle ruuan ja aloin tyhjentää astianpesukonetta. Sain sen jopa täytettyä uudestaan ja päälle. Wau!


Lopulta pääsin istahtamaan koneen ääreen. Sain kuin sainkin avattua sivuston, minkä kautta pääsen aktivoimaan Turun yliopiston käyttäjätunnukset. Muutaman klikkauksen jälkeen sain tietokoneen ruutuun tekstin: Käyttäjätunnusten aktivointi onnistui. JES! Sen jälkeen Moodle auki. Pääsin kuin pääsinkin kirjautumaan Moodle-alustalle. Vielä kun muistaisi käydä siellä ennen opintojen alkua katsomassa, mitä kaikkea uutta ja kivaa sinne on ehtinyt tulla.

Vielä on pitkä to do-lista edessä, mutta sain vedettyä siitä jo kaksi kohtaa ylitse! Tietenkin tuo kaikkein tärkein, eli opintoraha, olisi hyvä hoitaa tässä mahdollisimman pian pois alta, mutta koska se vaatii vähän paneutumista, en tiedä, onko minulla enää jaksamista tehdä sitä tänään. Mutta onhan tässä vielä heinäkuuta jäljellä. Pari päivää.

Ja pääasia on se, että olen aloittanut! Olen saanut tehtyä JOTAIN. Enää ei tuo to do-lista ole niin pitkä kuin mitä se oli eilen. Ja olen erittäin ylpeä itsestäni, että sain tämän, vaikkakin erittäin pienen, mutta kuitenkin tärkeän asian pois päiväjärjestyksestä. Tästä on helpompi jatkaa eteenpäin!

2 kommenttia:

  1. Voisit myös muilla forumeilla koota samaan postaukseen tekemisesi. Facebookissa ryhmissä joissa olet admin parhaina päivinä postaat useita kertoja tekemisistäsi. Yksi ketju voisi riittää Satun hommille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tota... Mahdatko nyt sekoittaa mut johonkin toiseen henkilöön? Mä postaan suhteellisen harvoin niihin ryhmiin, missä mä olen admin. En todellakaan useita kertoja päivässä. Paitsi yhdistyksen ryhmiin, mihin mä postaan tiedotuksia, koska satun olemaan yhdistyksen tiedottaja. Mutta se on vähän eri asia.

      Poista