keskiviikko 12. huhtikuuta 2017

Teinilleni

Anteeksi, etten jaksa enää.
Anteeksi, että olen huono äiti.

Anteeksi, etten jaksa joka ikinen päivä vääntää joka ikisestä asiasta ja selittää samoja asioita aina uudestaan ja uudestaan, kuten esim. miksi suihkussa pitää käydä, miksi läksyt pitää tehdä ja miksi sään mukaan pitää pukeutua.

Anteeksi, etten jaksa enää kuunnella jokapäiväistä vastaanvänkäämistä joka ikisestä asiasta.

Anteeksi, etten jaksa enää hoitaa niitä lukemattomia puheluita, lähettää niitä lukemattomia sähköposteja ja ravata niissä lukemattomissa palavereissa, mitkä olen kaikki tehnyt vain siksi, että sinä saisit tarvitsemasi palvelut ja tuen, jotta voisit joskus itsenäistyä ja elää tasapainoista elämää.

Anteeksi, että olen väsynyt siihen, että jokainen hyvä teko, mitä yritän tehdä puolestasi, on sinun mielestäsi pelkkää paskaa, ja saan siitä sinulta vain haukut.

Anteeksi, että olen hankkinut sinulle itse toivomasi harrastukset suurella vaivalla, selittäen ja vääntäen harrastusten ohjaajille erityisen tuen tarpeesi, ihan vain siksi, että voisit nyt todeta kaiken olevan pelkkää paskaa.

Anteeksi, että olen yrittänyt kannustaa sinua kehittämään niitä taitoja, missä tiedän sinun olevan hyvä, sillä mielestäsi olen tehnyt väärin kannustamalla (sinun sanojesi mukaan pakottamalla).

Anteeksi, että olet päässyt kiertämään maailmaa ja näkemään erilaisia paikkoja, saanut erilaisia kokemuksia ja päässyt kokemaan, sillä olen mielestäsi tässäkin asiassa toiminut täysin väärin.

Anteeksi, että sinulla on oma huone, minkä olet päässyt itse sisustamaan, sillä huoneesihan on ihan paska ja mikä tahansa on parempi paikka kuin oma koti.

Mutta älä huoli! Ryhdyn tästä päivästä lähtien paremmaksi äidiksi. Saat alkaa itse hoitamaan omia asioitasi, niin tulevat hoidettua ainakin oikein. Lakkaan kustantamasta harrastuksiasi. En enää kannusta, kun se on kerran väärin tehty. En enää ikinä vie sinua mihinkään, koska kaikki, mihin sinut olen vienyt, on kuitenkin ihan paskaa. Saat itse mennä, minne haluat.

En puutu pukeutumiseesi, läksyihisi, en muistuttele enkä tee puolestasi enää mitään.

Ehkä tämän jälkeen olen parempi äiti, ja voit elää tyytyväistä teinin elämää.

Kuva risteilyltä, mikä oli teinin mielestä ihan paska.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti