keskiviikko 28. syyskuuta 2016

Unien ihmeellinen maailma, osa 5

Yritän saada hirveän monisyisen, hyppelevän ja sekavan unen edes jonkinlaiseen järjestykseen.

Olin erittäin kuuluisa näyttelijä. Ja suosittu sellainen! Häpesin kuitenkin itseäni. Kun kävelin kadulla, yritin aina peittää kasvoni, ettei kukaan tunnistaisi minua, ja kävelin ”anteeksi, että olen olemassa”-asennossa. Suosiollani ei ollut minulle merkitystä, vaan häpesin. Erona nykyiseen ulkoiseen olemukseeni, minulla oli unessa se ”vanha”, todella pitkä tukka, minkä leikkautin pois 17-vuotiaana.

Jossain vaiheessa unta löysin itseni jenkkifutiksen isosta pelistä. Sain paljon vislauksia perääni, mutta käänsin katseeni pois, en sanonut mitään, ja kävelin mukamas huomaamattomasti. Jenkkifutisturnaus pidettiin isolla ruohokentällä, missä myös katsojat istuivat nurmikolla, vilteillä, eväät mukanaan, aivan kuin jossain Pori Jazzeilla.

Hetken kuluttua olinkin hypännyt jenkkifutismatsista risteilylaivaan, missä olin alastoman Sharon Stonen kanssa. Sanoin hänelle, ettei hänen alastomuutensa haittaa, koska kaikki ovat kuitenkin nähneet hänet Basic Instinctissä. Laivalla oli valtavat bileet, ja jostain syystä en siellä enää ollut häpeävänä seinäkukkasena, vaan osallistuin ohjelmaan siinä, missä muutkin.


Uni oli valtavan sekava, hyppi paikasta ja tapahtumasta toiseen. Ihmiset vaihtuivat koko ajan, tunnelmat vaihtuivat. Jos joku haluaa yrittää tulkata, niin olkaa hyvät. Itse en edes yritä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti