sunnuntai 29. heinäkuuta 2018

Itselle tehty lupaus: Onnistuin!

Jos nyt palattaisiin hetkeksi siihen aiheeseen, mitä varten tämän blogin alun alkaen perustin, ja sen jälkeen voin taas palata takaisin hömppäaiheisiin, kuten lumppujen esittelyyn...

Tein heinäkuun alussa lupauksen: Heinäkuu on opiskeluvapaa kuukausi. Kukaan ei vielä siinä vaiheessa uskonut, että pystyisin pitämään tämän lupaukseni, ja ihmiset naureskelivat, että katsotaan vain. Heinäkuun loppuun mennessä Mäkisen emäntä on kuitenkin suorittanut sen 20 opintopistettä vähintään.


Nyt on kaksi päivää heinäkuuta jäljellä, ja voin suurela ylpeydellä sanoa, että minä olen - ehkä ensimmäisen kerran elämässäni - pysynyt tavoitteessani. Olen suorittanut tasan nolla kurssia ja saanut nollakymmentänolla opintopistettä! 

En ole edes avannut Courseraa tai edX:ä, enkä myöskään gradutiedostoa. Myös kaikki sellaiset kirjat, mitkä liittyvät opintoihin tavalla tai toisella, olen pitänyt visusti kiinni. Olen kyllä joutunut koskemaan niihin, koska olen joutunut siirtelemään niitä paikasta toiseen, mutta en ole kuitenkaan avannut enkä lukenut. Ja se on pääasia.


Opiskelun sijaan olen rentoutunut, käynyt festareilla, sukuloinut, pitänyt pienet julkkarit (Kaunokaisen julkkarit), maannut sohvalla ja hikoillut. Ja tietenkin maalannut surkeita kuvia vesiväreillä ja tehnyt typeriä kollaaseja leikekirjaani, koska lääkäritäti käski. Mutta yhtään en ole opiskellut, enkä pahemmin edes opiskelua kaivannut. Sitä saa kyllä sitten harrastaa ihan tarpeeksi, kun syyskuu alkaa.

Ylioppilaskunnan jäsenmaksun tietenkin voisin maksaa, että olisin kirjoilla Turun yliopistossa vielä ensi vuodenkin. Voisi edesauttaa valmistumista, kun on opiskelijana yliopistossa.


Mutta näin se nyt vain on, arvon ihmiset, että minä olen kyennyt olemaan opiskelematta! Ja nämä tunnit, mitä heinäkuuta vielä on jäljellä, ovat sen verran täynnä ohjelmaa, etten edes ehtisi enää tämän kuukauden puolella mitään opiskellakaan.

Joten lällislää vain kaikille, jotka kuvittelitte, etten minä mukamas pysty rentoutumaan!

PS. Koska en keksinyt muuta kuvitusta, niin tässäpä fotoja maailman parhaimmasta koirasta! 

2 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitoksia. :) Saattaa kuulostaa joidenkin korvaan pieneltä asialta, mutta mulle tä on TOSI iso asia. :D

      Poista