keskiviikko 4. heinäkuuta 2018

Nyt alkaa ihan oikea loma!




Nyt se on tapahtunut! Kyllä siinä hetken aikaa kesti, mutta tapahtui kuitenkin. Olen saanut tarpeekseni kaikista mahdollisista kursseista. En jaksa tahkota enää ensimmäistäkään kirjoitelmaa, en lyhyttä enkä pitkää. En jaksa istua kuuntelemassa enää yhtään luentoa. Minä haluan loman! 




Toisaalta, minä olen kuluneen lukuvuoden aikana suorittanut ihan kiitettävästi kaikenlaista mukavaa. Olen opiskellut erityispedagogiikkaa, psykologiaa, evoluutiopsykologiaa, Asklepios-opintokokonaisuuden, nuorisotutkimusta, väkivaltatutkimusta ja siihen vielä kirsikkana päälle sukupuolentutkimusta. Suoritin voimauttavan valokuvan perusteet ja luin itseni mielenterveyden ensiavun ohjaajaksi. Pääsin myös aloittamaan opiskelun Tampereen yliopistossa ja olen puolivälissä opiskelemassa käyttäytymisanalyysiperusteiseksi eläinten kouluttajaksi. Gradussa olen ihan hyvällä mallilla. Kaiken tämän päälle julkaisin runokirjan ja aloitin koiran kanssa hajuharrastuksen, joka vei koiran mukanaan aivan täysin.




Eikä pidä unohtaa loppukeväästä löytämiäni sivustoja, Courseraa ja edX:ä. Olen tähän päivämäärään mennessä suorittanut edX:ssä vasta yhdeksän kurssia, sillä minusta edX on alustana hankalampi käyttää kuin Coursera, se on jäykempi ja yleisellä tasolla paljon, paljon sekavampi kuin Coursera. Courseran puolella niitä suoritettuja kursseja onkin sitten ihan vain hiippasen verran enemmän: yli 80. Yritin laskea kaikkia kursseja, mutta menin sekaisin laskuissa.




Courseran ja edX:n puolella onkin tullut sitten suoritettua kaikenlaista kivaa ja tarpeetonta. Toki tarpeellistakin, mutta enemmän sitä tarpeetonta. Ensinnäkin, olen opiskellut aivan valtavat määrät kursseja musiikista. Minä, joka en osaa edes lukea nuotteja. Osaan soittaa ovikelloa ja suutani, ja siihen minun soittotaitoni sitten jäävätkin.




Olen suorittanut kurssi toisensa jälkeen erilaisia taidehistorian kursseja. Viimeisimpänä muinaisen Egyptin taide ja arkkitehtuuri. Tällä kurssilla teen varmasti ihan hirvittävän paljon. Tai sitten en tee sillä mitään.




Erilaisia biologiaan liittyviä kursseja on useampia. Kasvibiologia, eläinbiologia, neurobiologia, eläinten hyvinvointi, eläinten käyttäytyminen jne. En edes muista kaikkea. Psykologia on toinen alue, mistä olen suorittanut monipuolisesti kaikkea.




Erityisopettajana olen, tietenkin, suorittanut myös opettajuuteen liittyviä kursseja suuren määrän. Valokuvausta, luovaa kirjoittamista ja viininmaistelua on ollut mielenkiintoista opiskella netin välityksellä, mutta mielestäni kurssit ovat onnistuneet hyvin. Ilmastonmuutos on ollut myös mielenkiintoinen aihe, ja maantiede ylipäätänsä.




Mutta nyt olen saanut kaikesta tästä ylimääräisestä tiedosta tarpeekseni. Aivoihini ei mahdu enää yhtä ainoaa tiedon murusta. Otan loman kaikesta opiskelusta. Olen ansainnut sen!




Okei, sen verran lupaan, että seuraan yhtä naistutkimuksen kurssia. Siellä on pari tehtävää, jotka minun pitää vertaisarvioida. Oman osuuteni olen kyllä tehnyt, mutta toiset eivät ole, ja sen vuoksi en ole voinut suorittaa vertaisarviointia. Mutta parin klikkauksen teko ei ole varsinaista opiskelua, eihän?




Palaan taas jossain vaiheessa opiskeluasioille, mutta nyt minä aion nauttia lomasta ja opiskeluvapaasta. Minusta tuntuu, että olen tainnut vetää jonkinlaiset opiskeluöverit, sillä vain harvoin minulla on sellainen fiilis, ettei opiskelu maistu.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti