sunnuntai 26. marraskuuta 2017

Indiana Satu ja Kukkahattutädin kosto

“Kulta, kun mulla olis tämmönen…”

“ÄLÄ HÄIRITSE! MÄ KIRJOITAN!!!!!”

“Mistä mä olisin voinut tietää, että sun pitää keskittyä? Ei se lue sulla otsassa.”

“Kohta lukee.”

Painun vaatekaapilleni. Joudun pitämään seinistä kiinni, sillä kävely ei vielä suju erityisen hyvin. Olen heikkona kaikesta tästä sairastamisesta. Kaivan kaapista vanhan hatun, mitä olen käyttänyt eräässä tanssiesityksessä. Siinä on kukkia. Tämähän sopii! Minähän olen oikea kukkahattutäti.

“Aina, kun mulla on tämä päässä, mä keskityn eikä mua saa silloin häiritä.”

Keskittymiskukkahattu. Kätevää!


Jatkan näpyttämistä. Nuorisotutkimuksen harjoitustyö nuorisotutkimuksen metodeista on melkein valmis. Saisin sen kyllä tänään valmiiksi, paitsi että yksi pakollinen lähde uupuu: Hirsjärven ja kumppaneiden teos “Tutki ja kirjoita”. Ilmeisesti kaikki tieteenalat käyttävät juuri tätä teosta tärkeänä lähteenä, ja sen kaikki mahdolliset painokset on aina varattu kirjastosta viimeistä nidettä myöten. Minua tympii. Harjoitustyö jää palauttamatta siksi, että tarvitsen edes yhden lähdemerkinnän juuri tuosta kirjasta!

Kaikki korkeakouluopiskelijat, suosittelen siis lämpimästi hommaamaan juuri tuon teoksen kirjahyllyyn! Se on ehkä kuiva, mutta auttaa tällaisessa tilanteessa, kun se löytyy suoraan omasta kotikirjastosta. Julkiselta kirjastolaitokselta saat odottaa vapautuvaa kappaletta monta viikkoa.

No niin, se tuli valmiiksi. Nyt vain pitää odottaa sitä helkkarin kirjaa, että voin lisätä pari riviä tekstiä tuohon harjoitustyöhön. Mitäs seuraavaksi? Enää puuttuu yksi kurssi koko opintokokonaisuudesta, ja se on näkökulmia nuoruuteen ja nuorisotutkimukseen. Selvä.

Yksi kirja on silläkin kurssilla kiven alla. Kirjastossa on kyllä useampi kappale Nuorisotutkimus-teosta, mutta ne ovat kaikki varattuja. Minä olen kuitenkin ensimmäinen varausjonossa. Kylläpä minä nyt saan kauan odotella näiden kirjojen kanssa! Ärsyttävää.

Tehtävään kuuluu kolme kysymystä. En tarvitse tuota teosta kuin yhteen. Eli voin siis vastata kahteen noista kysymyksistä vaikka nyt. Sopii minulle! Ei kun hommiin.

Olen ollut kipeänä. Melkein suorittanut tänä aikana nuorisotutkimuksen perusopintokokonaisuuden ja katsonut melkein kokonaan Avatar-piirretyn sarjan ensimmäisen kirjan. Sen lisäksi olen kirjoittanut runoja ja voinut pahoin. Suhteellisen tuottoisa viikonloppu sairastuneelta ihmiseltä, etten sanoisi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti