sunnuntai 3. joulukuuta 2017

Avatar Aang, genetiikkaa ja juureslettukestit


Miten voi olla näin väsynyt siitä, ettei ole koko viikonlopun aikana tehnyt yhtään mitään? Tai no, olen minä sen verran tehnyt, että olen maannut sohvalla ja katsonut Moodlesta genetiikan luentoja. Yrittänyt opetella kaikki tsygootit, gameetit, haploidit ja diploidit. Ja koska jouduin sairastelun vuoksi olemaan koko marraskuun luennoilta pois, niin niitä puolentoista tunnin luentoja oli ihan vain “muutama”, mitä oli katsottavana.

Sen jälkeen, kun olin maannut tarpeeksi katsoen luentoja, vaihdoin asentoa sohvalla, ja aloin katsoa mieheni kanssa Avatar-piirrettyjä. Ja näin meni koko viikonloppu: sohvaa, genetiikkaa, asennon vaihtoa ja Avataria. En ole tehnyt mitään, ja silti olen ihan väsynyt.


Huomenna on suullinen tentti ja totuuden hetki. Jos pääsen tämän tentin läpi, korkkaan sen kunniaksi pullon kuohuvaa. Minusta ei selkeästikään ole opiskelemaan oikeita ja hyödyllisiä tieteitä, kuten molekyylibiologiaa. Olen vain vaivainen kasvatustieteilijä-humanisti, jonka vahvin osaamisalue on turhien analyysien ja esseiden kirjoittaminen asioista, millä ei ole mitään sen suurempaa merkitystä tälle yhteiskunnalle.

Tämän väsymyksen keskellä olen saanut sentään yhden kunnollisen asian tehtyä: Järjestettyä minulle, miehelleni ja Kaunolle juureslettukestit! Satuin ihan vahingossa saamaan idean porkkanaletuista, ja kappas, kun löysinkin sellaisen ohjeen Internetin syvistä syövereistä. Tänään sitten teimme koko perheen voimin lettuja. Minä paistoin lettuja hiki hatussa, mieheni raastoi sormet verillä juureksia ja koira toimi työnjohtajana. Tuloksena oli makoisia porkkana- ja punajuurilettuja! Suosittelen nauttimaan kera viikunahillon.


Ja koska lapsesi eivät kuitenkaan halua syödä joululaatikoita, koska ne ovat pahanmakuista, muodotonta mössöä, niin ehkä sinäkin voit korvata tämän joulun juureslaatikot juuresletuilla! Samaa tavaraa niihin lettuihin tulee, mutta lopputulos on taatusti makoisampi.

Nyt, vatsa täynnä juureslettuja, mietin, mitä tekisin loppuillan. Väsyttää. Ehkä menen pitkäkseni sohvalle ja alan katsoa Avatar-piirrettyjä. Voisin tietenkin kerrata vielä genetiikkaa huomista tenttiä varten, mutta en jaksa. Tentti on vasta klo 14, joten huomenna ehtii vielä. Olen ansainnut vapaan hetken kaikesta tästä rankasta opiskelusta sohvan pohjalla.

Hehheh.

Ja koska sinua alkoi kuitenkin kiinnostaa juureslettukestit, niin porkkanalettujen ohjeen löydät tästä: https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/13627/Porkkanaletut/


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti