perjantai 17. maaliskuuta 2017

Vihdoinkin minun!

Hahaa! Se on täällä, vihdoin ja viimein. Tilasin sen jo aikoja sitten, kun kuulin, että sellainen on tulossa. Olen odottanut, vartonut ja laskenut päiviä, milloin sen saan. Ja tänään sen sain. Nyt se on, vihdoinkin, minun. Ihan ikioma.

Kun kaivelin Internetin ihmeellisen maailman uumenista paikkaa, mistä ostaa Psykiatria-kirja, koin jatkuvasti takapakkeja: Jokainen painos loppuunmyyty. Toivoa kuitenkin annettiin: Uusi painos olisi tulossa, ja vielä tänä keväänä! Laitoin kirjan ennakkotilaukseen jo kauan aikaa sitten, jotta saisin sen heti ensimmäisten joukossa. Ja nyt se on vihdoinkin kotona! Minun ihan ikioma Psykiatriani.

Nyt saan lukea aivan kaikessa rauhassa juoppohulluudesta, aivojen sähköhoidosta, joukkohysteriasta ja deliriumista ilman, että minun pitää panikoida aikataulujen kanssa ja miettiä, milloin kirja pitää palauttaa. Minulla ei ole enää mikään kiire, ja voin rauhassa paneutua psykiatrian ihmeelliseen maailmaan.

Ja koska olen vakaasti päättänyt lähteä opiskelemaan myös psykologian aineopintoja, olen suhteellisen varma siitä, että tästä kirjasta on minulle hyötyä myös myöhemmissä opinnoissani. Ellei näistä aineopinnoista muuta iloa minulle ole, niin ainakin se ilo, että saan psykologian opettajan pätevyyden. Aineenopettajan pätevyyshän minulla jo on, eli saan yhden uuden opetettavan aineen repertoaariini.

Ai niin! Se persoonallisuuspsykologian tentti on ensi viikolla. Olisikohan minun aika avata nuo tenttikirjat, jotta osaisin vastata tentissä jotain?


1 kommentti: