maanantai 2. tammikuuta 2017

Uuden vuoden lahjat

Vaikka juuri oli joulu, ja meillä on vielä kuusikin pystyssä (ja todennäköisesti on pystyssä vielä juhannuksenakin, koska unohdan viedä sen pois), olen silti sitä mieltä, ettei ikinä voi saada liikaa lahjoja. Etenkin itselle annetut lahjat ovat niitä parhaita lahjoja, koska silloin saa juuri sen, mitä itse haluaa. Tänään hankin itselleni kaksi uutta lahjaa.


Lahja 1.


Sain kuulla, että Turun Murren rally-tokon tutustumiskurssilla on peruutuspaikka. Haluaisinko ottaa paikan vastaan? Tyhmä kysymys. Tietenkin haluan! Pääsen rakkaan Kaunokaiseni kanssa taas harrastamaan, Kaunon pitkän sairausloman jälkeen. Kurssi on arvokas, mutta vielä arvokkaampaa on yhdessä vietetty aika Kaunon kanssa. Haluan antaa rakkaalle koiralleni iloa, elämyksiä ja mielekästä tekemistä. Rally-toko vaikuttaa juuri meille sopivalta vaihtoehdolta. Siksi haluan viedä Kaunon tutustumaan lajiin.


Lahja 2.


Olen aina halunnut opiskella psykologiaa. En edes tiedä, miksen tutkintoa suorittaessani lähtenyt opiskelemaan sitä sivuaineena. Olin nuori, tyhmä ja minua kiinnosti enemmän biletys kuin se, mikä minusta tulee isona. Ja taustalla kaiversi tietenkin ne sukulaisteni kauniit sanat: “Sinusta ei ikinä tulisi hyvää psykologia, kun olet tuollainen”. Nyt, kun olen suorittanut lasten ja nuorten psyykkinen hyvinvointi-opintokokonaisuutta, olen huomannut, että psykologia, ja aivan erityisesti neuropsykologia, kiinnostaa minua oikeasti! Kaiken lisäksi, olen saanut kyseisen opintokokonaisuuden esseistä pelkästään erinomaisia arvosanoja; tentistä tuli arvosanaksi vain hyvä, mutta tenteistä minä saankin aina huonompia arvosanoja kuin esseistä tai oppimistehtävistä. En pysty ADHD:n takia keskittymään tenttitilanteessa.


Jyväskylän avoimessa yliopistossa psykologian perusopintoja voi suorittaa verkko-opintoina, joten voisin ihan hyvin asua Canberrassa ja suorittaa silti psykologian opintoja Jyväskylän yliopistoon. Päätin tehdä hurjan teon, ja ilmoittautua perusopintojen opintokokonaisuuteen. Nyt minulla on sitten opinto-oikeus ja tunnukset, millä pääsen katsomaan verkkotehtävien suoritusohjeita. Eipä tämäkään itselleni ostettu lahja huokea ollut, sillä avoimen yliopiston kurssit ovat kalliita. Mutta tämän itselleni ostetun lahjan myötä minulla on varmasti taas mielekästä tekemistä koko kevään ajaksi, kun saan suorittaa psykologian opintoja.


Rally-toko-koulutusta Kaunon kanssa ja psykologian koulutusta verkossa. Kuulostaa ehkä hullulta, mutta olen tällä hetkellä TODELLA onnellinen. Koulutus on siis avain onneen.

Tämä vintiö pääsee tänään kokeilemaan rally-tokoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti